2022-11-03 06:45Blogginlägg

Bra bilder ger fler klick på din annons

Bilderna i din annons har stor betydelse för att snabbare få intressenter till ditt objekt. Men det fungerar inte med vilka bilder som helst – det måste vara bra bilder.

Locka ögat och bekräfta med rätt information

När du registrerat ett objekt vill du så snabbt som möjligt nå ut till alla potentiella intressenter. Ett sätt är då lyfta fram objektet med något av våra marknadsföringspaket. Men för att få klick måste det även finnas en tydlig beskrivning och bra bilder. Bilderna lockar nämligen ögat till annonsen och texten bekräftar det som visas.

Vår data visar att bra bilder lönar sig då det inte bara ger fler klick utan även leder till att objekt snabbare blir uthyrda eller sålda.

Bilderna som helst ska visas i din annons

Få största möjliga uppmärksamhet med nedan tips:

• Ta bilder med hög upplösning och i ett liggande format.
  • Ta bilder utanför objektet och även runt i området. Försök att få med hela objektet i en bild.
  • Använd fönster för att få så mycket ljus som möjligt.
  • Ta gärna bilder när lokalen är möblerad. Men ta bort lösa föremål för att skapa ett stilrent och ljust intryck. Fundera över om människor i bilderna kan locka till ytterligare intresse.
  • Ta bilder från hörnen för att maximera visad yta.
  • Inkludera en planritning för att ge ett bättre helhetsintryck av alla ytor.
  • Komplettera gärna med en film. Det kan skapa en bättre förståelse för planlösningen och du kan berätta något om området eller stadsdelen.

Gå gärna in på Objektvision.se och bli inspirerad av andras annonser. Du är också välkommen att kontakta oss för fler råd om hur du skapar en säljande annons.

Om du vill få hjälp att ta professionella bilder till din annons har vi ett samarbete med Objekt360.

Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. Objektvision.se marknadsför Sveriges utbud av kommersiella objekt och har cirka 55 000 unika besökare varje vecka. Objektvision hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.