2022-11-03 06:45Blogginlägg

Coworking eller kontor – vad ska du välja?

coworking, kontor, Objektvision

Coworking är både en mötesplats och arbetsplats under samma tak. Konceptet ger stor flexibilitet där du delar utrymmen, utrustning och service med andra. Klassiska kontor anpassas helt efter din verksamhet både vad det gäller interiör och tjänster. Både coworking och det klassiska kontoret har många fördelar. Här är några av dem:

Tre fördelar med kontor

Det är lätt att förstå varför klassiska kontor är det självklara valet för många företagare. Du får:

• Många valmöjligheter – du utformar och bygger kontorsytan allteftersom företagets förutsättningar ändras. Du behöver inte ta hänsyn till andra verksamheter utan bestämmer helt själv över utformning och inredning.
  • Köpa in tjänster och utrustning – du har friheten att bestämma vilken utrustning som ska köpas in och vem som tar hand om kringtjänsterna.
  • Trygg arbetsmiljö – ett kontor skapar en känsla av att ”höra hemma”. Anställda kan i större utsträckning vara med och påverka sin arbetsmiljö, vilket ger en känsla av tillhörighet.
Tre fördelar med coworking

Coworking är alternativet för dig som arbetar hemifrån, behöver expandera eller skala ner verksamheten. Fördelarna är många och friheten stor. När du väljer coworking får du:

• Stor flexibilitet – välj om du vill hyra enstaka skrivbordsplatser, mötesrum, ett kontor, eller andra lösningar. Du kan hyra för en eller flera dagar i veckan, eller teckna längre avtal.
  • Ekonomiskt fördelaktigt – du får lägre kostnader för faciliteter och tjänster. Du frigör tid till ditt företag och behöver inte fundera över avtal med kringtjänster då dessa ingår. Blomstrar din business? Ja, då är det bara att hyra ett mötesrum och några fler platser.
  • Kompetensutbyte – att jobba i en dynamisk och omväxlande miljö ger stora möjligheter till både nya kontakter och projekt.

Oavsett om du väljer kontor eller coworking, eller en mix av båda, får du en givande arbetsplats med de rätta förutsättningarna.

På Objektvision hittar du tusentals annonser över hela Sverige för både coworking och kontor. Varför inte passa på att titta runt och bli inspirerad redan idag.

Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. Objektvision.se marknadsför Sveriges utbud av kommersiella objekt och har cirka 55 000 unika besökare varje vecka. Objektvision hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.