2021-05-03 07:00Pressmeddelande

Annonsörer och användare i fokus på nya Objektvision.se

STOCKHOLM - 3 maj 2021 - Objektvision, Sveriges ledande marknadsplats för lokaler och fastigheter, förbättrar användarvänligheten på Objektvision.se och gör det samtidigt enklare för annonsörer att nå potentiella intressenter.

“Varje år gör Objektvision en användarundersökning där vi tittar på hur våra användare upplever marknadsplatsen och vilka förbättringar vi kan göra. Målet är att användare och annonsörer ska kunna mötas så snabbt och smidigt som möjligt,” säger Peter Bergström, vd på Objektvision.

De uppdateringar som nu lanserats utgår ifrån resultatet av användarundersökningen. För användarna innebär uppdateringen att sökfunktionen har förbättrats och anpassats till hur användarna söker efter objekt. Resultatlistorna har blivit tydligare och det går att förfina sökningen för att på så sätt bli mer kreativ i sitt sökande.

”Vi har även förbättrat användarvänligheten för våra mobilanvändare, som idag står för mer än hälften av alla besök. Med den nya designen kan de snabbare komma åt alla funktioner,” kommenterar Adam Rooth, Produktchef på Objektvision.

För annonsörer är det nu ännu enklare att direkt nå potentiella intressenter. Relevant information och bilder har fått ett större fokus. Det är även möjligt att rikta betalannonser till specifika målgrupper, en funktion som varit efterlängtad.

Som annonsör vill man idag nå ut till mer exakta målgrupper, just därför har vi satsat på funktioner som gör detta möjligt. Annonsörer kan helt enkelt pin-pointa en supersmal målgrupp och på så sätt maximera sin konvertering. Vi ser fram emot att utveckla detta vidare,” tillägger Adam Rooth.

Nyheter för den som annonserar på Objektvision.se:

1. Enklare att nå exakt rätt målgrupp.
  2. Mer användarvänlig design.
  3. Förbättrad exponering av annonser.
  4. Helt ny annonsgrupp (Wallpaper).
  5. Visuellt mer framträdande information och bilder.

Nyheter för den som letar objekt på Objektvision.se:

1. Snabbare och enklare att söka efter annonser.
  2. Mobilvänlig design.
  3. Möjlighet att skapa bevakningar med kostnadsfria konton.
  4. Lättare att få direktkontakt med annonsörer.
  5. Enklare att se viktig information direkt i resultatlistan, såsom hyra, adress etc.

Den nya designen är live sedan någon vecka tillbaka. Om du löpande vill ta del av uppdateringar som görs på Objektvision.se kan du följa flödet här.