2020-07-06 06:01Pressmeddelande

Ny data om kontorsfastigheter

Objektvision tillhandahåller en marknadsplats som genererar historisk data för lokaler och kommersiella fastigheter i Sverige. I Newsecs senaste marknadsrapport har Objektvision för första gången öppnat upp för att dela med sig av data gällande kontorsfastighetsmarknaden i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Newsecs kontorsrapporter kommer ut elva gånger per år, retailrapporten kommer ut fyra gånger och logistikrapporten kommer ut två gånger per år. I rapporten som släpps idag har Objektvision bidragit med data avseende ledig kontorsyta och omsättningshastighet för kontorsfastighetsobjekt i städerna Stockholm, Göteborg och Malmö.

- Vi är glada över samarbetet med Newsec, och det känns kul att vi kan bidra med statistik till Newsecs marknadsrapporter. Datapunkterna som vi samlar på kommer att möjliggöra för fastighetsaktörer som vill följa makrotrender på marknaden. Statistiken kan också användas för att ge fastighetsaktörer koll på lediga ytor inom ett visst affärsområde, säger Peter Bergström, vd på Objektvision.

Objektvisions data kommer att finnas i ett flertal av Newsecs rapporter med följande teman: kontor, retail och- logistik. I de rapporter som släpps idag har Objektvision bidragit med data för kontorsmarknaden och retailmarknaden.

- Som Nordens ledande fastighetsrådgivare vill vi kontinuerligt säkerställa att vi erbjuder marknadens vassaste rapporter därför är vi glada över samarbetet med Objektvision som möjliggör att vi kan ge våra kunder tillgång till ännu mer spännande data i våra marknadsrapporter, säger Ulrika Lindmark, Head of Valuation & Strategic Analysis, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

För att ta del av Newsecs senaste marknadsrapporter klicka här.

Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. På vår webbplats marknadsförs Sveriges utbud av kommersiella objekt och marknadsplatsen har 50 000 unika besökare varje vecka. Vi hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.