2021-12-27 09:23Blogginlägg

Årets mest uppmärksammade annons 2021

2021 börjar närma sig sitt slut och det är åter dags att kora årets mest klickade annons. Vilket objekt är det som lockat flest besökare i år?

Varje år publiceras tusentals annonser på Objektvision.se och nu kan vi avslöja vilken annons som fått mest uppmärksamhet.

I år är det tre objekt som, med sina personliga drag och karaktärer, utmärker sig lite extra. Men det var ett jämnt race ända in i slutet.

Om du vill få fler klick på din annons ska du ta del av vår artikel där vi sammanställt fem tips på hur du skriver en säljande annons. Kanske blir din annons årets mest klickade 2022.

1:a plats - Esplanadgatan 8, Sösdala

På första plats hittar vi “Sösdalens vackraste fastighet”. Den vackra och grandiösa designen, de fina färgerna samt den delvis insynsskyddade trädgården ledde till att Esplanadgatan 8 blev den mest klickade annonsen under 2021.

Att byggnaden ligger i en charmig by med historia från Pågatågen gjorde nog också sitt. Annonsör för objektet var Bjurfors Näringsliv Östersund.

2:a plats - Andra långgatan 9, Göteborg

På andra plats finner vi en spännande lokalfastighet i Göteborg. Förutom att den består av tre våningar och en restaurang har den tre inredda lägenheter, som redan är fullt uthyrda. Att fastigheten ligger mitt i det trendiga området Linné har nog bidragit till att den fick så många klick under 2021. Annonsör för objektet var MIKE Kommersiella Fastigheter.

3:e plats - Häckeberga slott, Genarp

På tredje plats finner vi inget mindre än ett riktigt slott. Bilderna på Häckeberga slott lockade många besökare att klicka sig in på annonsen. Den stora och vackra fastigheten ligger på en egen ö som är omringad av vatten. Här kan man snacka om att känna sig som en kung eller drottning. Annonsör för objektet var HRF Sverige AB.

Objektvision Insights har svaren

Om du vill följa utvecklingen på fastighetsmarknaden ska du beställa vår marknadsrapport Objektvision Insights. Rapporten innehåller unik data som gör det möjligt för dig att förstå hur utbud och efterfrågan förändras över tid, så att du kan ta bättre affärsbeslut.