Nu när året är slut så är det åter dags att kora årets mest klickade annons. Vilket objekt är det som lockat flest besökare 2020?
Varje år publiceras tusentals annonser på Objektvision.se och med vårt statistikverktyg Objektvision Insights kan vi avslöja vilken annons som fått allra flest visningar. I år var det riktigt jämnt mellan vinnaren och andraplatsen, det skiljde endast ett fåtal klick.
Att skriva en annons som lockar till visningar är inte helt enkelt. För att hjälpa dig på vägen har vi därför samlat fem tips på hur du skriver en säljande annons. Kanske kan du göra din annons till årets mest klickade 2021.
Bild från Colliers International
På första plats hittar vi Storliens Högfjällshotell med tillhörande skidanläggning. Annonsen verkar ha lockat såväl skidentusiaster som slipade entreprenörer som såg potentialen i denna fjällpärla. Bilden i sig lockade så klart, men även anläggningens rykte som ortens “mest kända mötesplats där allt från konferenser till konserter och julbord arrangerats genom åren”. Annonsör för objektet var Colliers International.
Bild från Blokk Fastighetspartner
På andra plats hittar vi en spännande fastighet, som erbjöd goda möjligheter för en hyresvärd riktad mot privatmarknaden. Bostadsfastigheten, bestående av nio lägenheter, lockade med ett “bra och lugnt läge på Västermalm” i södra Eskilstuna. Annonsör för objektet var BLOKK Fastighetspartner.
Bild från Starkfamn
På tredje plats kommer så ytterligare en fastighet, Söderbyvägen i Västerhaninge. Fastigheten består av “en huvudbyggnad och flera mindre byggnader på den stora tomten”. Denna Stockholmsfastighet var det många hugade spekulanter som var inne och tittade på. Annonsör för objektet var Starkfamn.
Vi gratulerar till mycket fina prestationer under året, och ser fram emot ett mindre turbulent 2021 där vi kan fokusera på att fortsätta utveckla fastighetsmarknaden i Sverige. Vi hoppas att såväl säljare och uthyrare, som köpare och hyresgäster fortsätter att hitta varandra på Objektvision.se. Håll även utkik efter vår årskrönika som publiceras i början av januari.
Om du själv vill följa utvecklingen på fastighetsmarknaden ska du använda Objektvision Insights - ett verktyg för stadsplanerare, fastighetsägare, mäklare och kommuner. Kontakta oss för mer information.
Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. Objektvision.se marknadsför Sveriges utbud av kommersiella objekt och har cirka 50 000 unika besökare varje vecka. Objektvision hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.